Oribe Hair Care is opgericht door- en vernoemd naar editorial- en celebrity hairstylist Oribe, in samenwerking met beauty-industrie veteranen Daniel Kaner en Tev Finger, met als doel een heel nieuw type haarmerk te creëren. De productlijn werd ontworpen door de meest talentvolle salon professionals met hun meest unieke klanten in gedachte. Bij het ontwikkelen van de lijn is geen detail bespaard gebleven. Door skincare technologieën met natuurlijke activators te combineren ontstonden high-performance, maar uiterst verzorgende producten. Hierbij hield men continu in gedachte dat gezond haar de basis is voor een sexy, glamorous eindresultaat. Ieder product is getest in zowel de salon, backstage als op sets om er zeker van te zijn dat het resultaat een best-in-class collectie zou zijn, dat de wensen vervult van iedere hair-obsessed.
Oribe Canales, oprichter van Oribe
De verpakkingen van Oribe haarproducten zijn heel stijlvol vormgegeven. Het Amerikaanse kappersmerk wil met de styling van zijn verpakkingen een duidelijk statement neerzetten.
Als de verpakking mooi is, dan moet de inhoud wel goed zijn.
Met die gedachte heeft de van Cuba afkomstige haarstylist zijn product in de markt gezet. Terwijl de briljante kapper met celebrities als JLo en Rihanna werkte heeft hij zijn eigen productlijn opgezet. De haarproducten van Oribe dienen meerdere doelen. Zo is een haarspray er niet alleen om je haar goed te houden maar ook om te voeden. Of is een olie niet alleen om het haar te laten glanzen maar ook in model te brengen. En zo is de inhoud er niet alleen voor je haar, …. maar ook een elegante accessoire in de badkamer.
Over het logo is bijzonder goed nagedacht. Het moest zowel een natuurlijke als stoere uitstraling krijgen. Met dit logo ontwerp kan de oprichter van het gelijknamige haarproducten merk, Oribe Canales, letterlijk en figuurlijk zijn stemple drukken. Het in slaolie stijl handgetekende logo straalt de rijkheid van een volle bos haar uit.
Dit is Oribe ten voeten uit. De vrouw met extreem lang haar straalt zowel kwetsbaarheid als kracht uit. Net als Rapunzel.
De ontwerper van het logo is Nicolas Lin. Deze Amerikaanse grafisch ontwerper staat bekend om zijn papieren sculpturen. Voor het logo van Oribe heeft hij uit dit logo uit Bristol papier geknipt en gemodelleerd met knutsellijm. Net zoals de oprichter van het merk kapsels modelleert met haarspray, pommade en andere haarproducten.
Het mooie van dit logo is dat het door de dikke lijnen mooi Embossed toegepast kan worden op verpakkingen.
Door het uitstekende logo is dit doosje een echte eye-catcher voor professionele kapsalons.
Door de warme natuurlijke kleuren straalt dit merk luxe en ervaring uit. Geen fris oranje of geel, geen knalblauw of speels groen. Robuuste diepe kleuren geven dit haarproducten merk vertrouwen.
De diverse soorten Oribe shampoo kun je online kopen bij Headmasters.nl. Denk aan: